nice song + en. polis + reunion

September 11, 2009

assalamualaikum w.b.t


di kala keserabutan dan kegalauan ( perkataan apakah ini? ), aku membuka youtube. saja cari lagu2 yang best. aku suka lagu band indonesia. tambah2 lagu2 yang bermesej motivasi dan ketuhanan. indonesia memang pandai berkarya! ( malaysia pun apa kurangnya ). bait lirik dan sentuhan melodi tu memang ngam lah!

so aku terjumpa la sebuah band ni. indonesia ni memang banyak sangat band diorang. dan diorang suka letak nama grup yang ada band. contoh yang aku jumpa dan tahu, ada band ( grup ni dah dikenali), matta band, chili band, september band, kangen band, rasa band, dan macam2 band lagi la. yg tak pernah dengar pun ada. tapi aku tertarik pada 1 band ni iaitu 'wali band'. lagu2 diorang banyak yang berunsur ketuhanan dan paling aku suka lagu 'Aku Cinta Allah'. nice song!

The lyric so simple, but the melody is strong. Here the song and the lyric.





ANDAIKAN..
DIRIKU BISA SEPERTI YANG LAIN..
YANG KAU SAYANG..
YANG KAU RINDUKAN..
YANG KAU CINTAI..
AKU LEMAH..
TANPAMU AKU LELAH..
AKU SUNGGUH TAK BERDAYA..
TOLONGKU..
TOLONGKU..
YA ALLAH..
SETIAP AIR MATAKU MENGALIR..
ALLAH AKU LEMAH DAN TAK BERARTI..
SETIAP DERAI TANGIS MEMBASAHI..
ALLAH JANGAN TINGGALKAN AKU LAGI..
AKU SAYANG ALLAH..
AKU RINDU ALLAH..
AKU CINTA ALLAH..

stail aku bila dah suka dengar lagu tu memang akan ku layan tiap2 hari la. so lagu ni akan aku putarkan apabila laptop aku ini sentiasa on. maybe sedikit sebanayak this song kena dengan life aku. that's why 'penangan' dia terasa.

dok layan lagu ni tetiba dapat 1 panggilan telefon dari en. polis. uwaaa lama en. polis tak tepon aku. ada apa agaknya en. polis tepon aku ya. di bawah sesi perbualan kami.

en. polis : "wey, jadik tak nak pi reunion?"
aku : "huh! reunion?" balasku kaget. ( ceh kunun cam aku tak tau la. so aku berpurak- purak. "reunion apa en. polis?" )
en. polis : "lor.. ang tak dapat mesej dari teja ka?"
aku : "mesej? tun teja? ( aku saja nak mensuspenkan cita ni lagi.. nak tengok reaksi en. polis)
en. polis : "ishh camna boleh tak dapat nih? ritu aku dah suruh dia mesej ang".
aku : "ishh mana aku nak taw.. ( aku rasa aku terpaksa membongkar pembohongan nih! ) aku muhong ang ja.. aku dapat.. ( aku gelak berdekeh-dekeh)
en. polis : "cis! hampeh betoi ang nie.. *^@#$%&* !!
aku : "rilex2 en. polis.. nak meguji tahap kepekaan kepolisian ang.. haha..~"

begitu la sedikit sedutan perbualan telipon kami. so en. polis menanya aku jadik tak nak pi reunion. aku kata tak tau lagi la sebab depa nak wat reunion raya ke3. en. polis cuba memujuk aku dengan sejenis ugutan iaitu dia nak sapot aku. aku masih meneruskan keegoaan aku ( padahal dah hampir setuju ni ) dengan membalas tengok la dulu. hehehe..~

perbincangan kami bukan berkisar pasal reunion saja tapi menyentuh isu2 yang lain. dan isu tu meyebabkan aku merespek en. polis. isu tu tak leh la gtau kat sini. aku rasa en. polis tersalah profession nie. patot jadi ustaz sebab aku terkena ceramah daripada beliau. huih terpana aku seketika dengan ayat2 yang dilontarkan oleh en. polis.. wa respek sama lu la en. polis..

macam tu la.. abih saja cakap telipon, aku dapat idea nak tulih diz story.. now tengah pikiaq la nak pi reunion ka tak mau. ala biaq la dulu.. pikiaq nak pi klas esok dulu. eh esok ada quiz la.. ayoyo..!! terlupa eden.. kena tengok sikit sebelom tidoq nih.. wokey la nak sahur siap2, tengok buku sikit n kebabum.. selamat malam dan semoga esok lebih baik dari hari ini.. insyaAllah..

p/s : en. polis ialah rakan sekolahku dahulu.. identiti beliau dirahsiakan kerna beliau seorang penyiasat dan takut identiti beliau didedahkan! yaka? aku menambah ja ni.. hehe..~ jangan marah noh en. polis.. ( ala macam la hang ushar blog aku! )

You Might Also Like

2 Comments

  1. Salam Hami Asraff

    Betul kata anda itu. Saya pun sama juga, kalau dah minat dengan sesebuah lagu, asyik lagu itu saja yang saya ulang mendengar setiap hari. Lagu terbaru yang menjadi halwa telinga saya sekarang ini, dari gandingan nyanyian Malique ft Salam yang bertajuk 'Cerita Kedai Kopi' Entahlah.. saya pun tidak tahu mengapa saya sukakan lagu ini. Mungkin kerana alunan muziknya dan senikata lagunya yang membayangkan realiti kehidupan sebenar. Dan kedengaran begitu sinis tetapi saya benar-benar sukakannya.

    Jika ada waktu terluang bolehlah anda melawat blog saya http://jomsewabuku.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Waalaikumussalam mina

    Kadang2 lagu ada sentimental value yg berkait rapat dgn hidup kita.. dets y i luve det song ;-p

    dah melawat blog kamu.. nice.. u are such a gud reader n luv books so much.. bgus la.. jdkan buku sbg teman.. it will gain our knowledge n get to know better who actually we are.. ;-)

    ReplyDelete

Setiap komen anda akan diapprove dengan senyuman :)

Subscribe