what goes around comes around

October 11, 2009



assalamualaikum w.b.t

aku mencuri-curi my quality time to udpate my blog. balik dari test tadi singgah makan with two nice friends ( tak yah la mention ek :-p ). 1 of my friend buy me makan bcoz dia cakap aku ajar dia semalam. ceh aku tak ajar apa-apa kat kamu, kamu yang study pulun-pulun. dah dia berkeras nak belanja aku, takkan nak tolak rezeki lak kan? :-) so alhamdulillah memang buleh buat test tadi. tak sia2 tidoq pukoi 5 pagi.

eh tapi kenapa tajuk 'what goes around comes around'? pelik kan? aku pon pelik, tambah engkorang yang baca lagi la. hemm, nak setory sket about that word. i really believe on that word. why? i always getting involve in that word. even though somehow i just feel that the word without any meaning or proof until it happened to me. maybe u guys out there too.

dengan bahasa mudahnya, segala kebaikan yang kita buat akan dibalas dengan kebaikan. begitu juga dengan keburukan. percayalah. trust me! ketetapan Allah itu sangat Adil even kita rasa benda itu menyakitkan. really painful. but jangan pernah putus harap dengan rahmat Allah. Dia pasti akan keluarkan kita dari kebuntuan dan memberi jalan terbaik kepada kita. buatlah kebaikan kepada sesiapa sahaja selagi termampu. janganlah menganggap ianya satu bebanan sebaliknya sesuatu kemestiaan.

yang sebenarnya banyak aku nak huraikan di sini tapi memandangkan aku hanya tidur kurang dari 3 jam saja semalam, maka kepala aku pon dah fening. so i need to rest. esok & lusa ada test lagi. i'm the one who need to study hard & i can't to study smart. memang orang selalu cakap jangan study hard, but study smart. but it's me. from study hard, maybe i will find how to study smart :-) my journey will continue and continue. wassalam..~



p/s : amalkan ayat seribu dinar. sangat bagus. nanti aku post. insyaAllah..

You Might Also Like

3 Comments

  1. yea~org ptama bg komen..nmpk sgt xdak arah..ni, en.hami, offer blakon pon soh sapu sampah..dialog pa pon tadak..kuwang2 bg la 2,3 line..keh3

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum..

    Saat membaca entri " Lumrah Kehidupan : Manusia datang dan pergi dalam hidup ini " secara kebetulan mata saya tertumpu pada entri ini, entri yang lalu.

    " What goes around, comes around "

    Seronok membacanya. penyampaian yang santai tapi membuatkan saya berfikir. Setiap yang kita buat, pasti dibalas oleh Allah..

    No matter it is kebaikan atau sebaliknya..


    Alhamdulillah, semoga Allah memberkati setiap apa yang kita lakukan di atas muka bumiNya ini..

    ameen..

    Wassalam. :)

    ReplyDelete

Setiap komen anda akan diapprove dengan senyuman :)

Subscribe