Tiada Azam Tahun Baru

January 01, 2017


"Hang sambut tahun baru kat mana malam ni?"


Soalan standard saban tahun.

Dan jawapan aku juga masih standard.

"Sebenarnya yang dikata sambut tahun baru tu macam mana?"

Dan penyembangan terhenti di situ. Ya sebenarnya aku sampai hari ni masih tak faham bagaimana dan apa yang dikatakan sambut tahun baru. Sebab setiap tahun aku rasa aku sambut dekat rumah. Depan TV. Atau sambut bersama dengkuran malam.

Okay tahun ni berbeza sedikit. Aku sambut dalam panggung wayang. Baru sahaja selesai menonton filem "Passengers" lakonan Chris Pratt dan Jeniffer Lawrence. Apa yang aku boleh kata adalah filem ini super duper awesome. Yes korang mesti pi tengok.

Okay mari berbalik kepada tahun baru.

"Apa azam tahun ni?"

"Tahun ni malas nak set azam. Tahun ni nak buat je apa yang depan mata. Malas nak berazam bagai tapi akhir azam hanya tinggal azam. So buat. Biar result talk."

Bebelan pertama di tahun baru.

Okay tak nak cakap azam apa-apa.

Tema tahun ini adalah "Buat je".

K.

You Might Also Like

1 Comments

Setiap komen anda akan diapprove dengan senyuman :)

Subscribe